Strona główna Archiwum Rekomendacje Polskiej Organizacji Turystycznej dla branży turystycznej

Rekomendacje Polskiej Organizacji Turystycznej dla branży turystycznej

Rekomendacje Polskiej Organizacji Turystycznej dla branży turystycznej

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna zaleca stosowanie rekomendacji Polskiej Organizacji Turystycznej w związku z kryzysem związanym z rozprzestrzenianiem się koronawirusa.

ZALECAMY ABY STOSOWAĆ SIĘ DO PONIŻSZYCH OGÓLNYCH REKOMENDACJI DLA BRANŻY TURYSTYCZNEJ I OKOŁOTURYSTYCZNEJ ZAJMUJĄCEJ SIĘ TURYSTYKĄ KRAJOWĄ I PRZYJAZDOWĄ.

OBIEKTOM NOCLEGOWYM rekomenduje się, by:

  • gdy turysta dokonał zapłaty lub założył rezerwację w Państwa obiekcie hotelowym, pensjonacie czy gospodarstwie agroturystycznym i chce ją odwołać? Mogą Państwo zaproponować zmianę terminu oraz dodatkową usługę w cenie promocyjnej lub gratis. Można też zaproponować voucher,
  • mogą Państwo zaproponować gościom zmianę rezerwacji noclegu bezpłatnie,
  • stosować się do zaleceń Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (www.ighp.pl).

OBIEKTOM GASTRONOMICZNYM rekomenduje się, by:

  • oferowały gotowe dania na wynos i dowóz – informujcie Państwo o tym w mediach społecznościowych klientów, a także powiadomcie o tym regionalne i lokalne organizacje turystyczne, punkty Informacji turystycznej w waszej miejscowości i regionie,
  • jeśli macie Państwo zapas jedzenia w swojej restauracji? Poczęstujcie tych, którzy ratują życie, zdrowie i pomagają walczyć z wirusem – to buduje w oczach ludzi pozytywny wizerunek Państwa restauracji, baru czy karczmy.

ATRAKCJOM TURYSTYCZNYM rekomenduje się, by:

  • były w kontakcie z turystą nawet podczas epidemii, kiedy nie możecie Państwo go przyjąć w swojej atrakcji turystycznej. Utrzymujcie kontakt poprzez media społecznościowe. Odbierajcie telefony i odpowiadajcie na maile,
  • zachęcały do odkrywania atrakcji, eksponatów i pamiątek znajdujących się w Państwa muzeum, zamku czy innym obiekcie turystycznym, proponując wirtualny spacer w aplikacji lub na stronie internetowej,
  • zachęcały do oglądania filmów promocyjnych, animacji. Organizujcie też konkursy i quizy promocyjne z nagrodami w postaci wejściówek i specjalnych zaproszeń do długoterminowego wykorzystania.

INFORMACJOM TURYSTYCZNYM rekomenduje się, by:

  • inspirowały poprzez Internet do odwiedzenia Państwa miasta, regionu w przyszłości,
  • wykorzystały wiedzę i doświadczenie pracowników IT, aby nawet podczas zdalnego trybu pracy inspirowali turystów i zachęcali do odkrywania i poznawania Państwa atrakcji turystycznych, stosując kreatywne formy promocji w Internecie. Pracownicy punktów i centrów informacji turystycznej to nie tylko osoby udzielające informacji turystycznej, ale również w dużej mierze znakomici specjaliści w dziedzinie promocji oraz znajomości atrakcji miasta i regionu,
  • wykorzystały ten trudny czas dla turystyki i skorzystały ze szkoleń on-line podnoszących kwalifikacje Państwa pracowników i współpracowników.

Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie POT.

https://www.pot.gov.pl/pl

 

 

Źródło: podkarpackie.travel.pl

 

 

Exit mobile version
X