II Bieg Charytatywny Dwernik Kamień Trail

Lubisz biegać i pomagać? Zapisz się na II Bieg Charytatywny Dwernik Kamień Trail, który odbędzie się 15 lipca 2018 r.

Tym razem zawodnicy pobiegną dla chorej Mai Wójcik z Ustrzyk Dolnych. Do wyboru będą dwa dystanse: 21 km, oraz 10 km.

21-kilometrowa trasa będzie przebiegała przez szczyt Kamień Dwernik, obok wodospadu Szepit w Zatwarnicy i przez leśną ścieżkę przyrodniczą.

Zapisy aktywne pod linkiem: http://chronotex.pl

Opłata startowa będzie przekazana na leczenie Mai. Serdecznie wszystkich zapraszamy.

Już teraz można wspierać Maję, dane do wpłaty:

Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”
Alior Bank SA: 42 2490 0005 0000 4600 7549 3994
tytułem: 26709 Wojtasik Maja DKT21 / DKT10 Imię i Nazwisko

Wesprzyj małą Maję z Ustrzyk Dolnych

Opisy tras biegów

Dwernik Kamień Trail (21km +1100/-1100) zaczyna się w dawnym Parku Konnym w miejscowości Dwernik. Tam też znajduje się baza OSP, której ochotnicy będą nam pomagać podczas trwania biegu. Trasa zaczyna się 2-kilometrowym odcinkiem asfaltowym, aby dobrze rozgrzać się przed atakiem na szczyt Kamień Dwernik 1004m. Następnie, w miejscowości Nasiczne, skręcamy w prawo na stokówkę łączącą miejscowości Nasiczne i Zatwarnica. Po kolejnych 2 km skręcamy na czerwony szlak prowadzący na szczyt Kamień Dwernik. Dobiegamy do skrzyżowania z miejscem widokowym w stronę Soliny Sanu oraz pasma Otrytu – tam skręcamy w lewo i atakujemy ostatni podbieg pod sam szczyt.

Dwernik Kamień Trail - 21 km
Dwernik Kamień Trail – 21 km

Nie sposób się nie zatrzymać na szczycie ponieważ stąd rozpościera się widok na całe Bieszczady Wysokie. Od lewej strony widać Bukowe Berdo, Krzemień, Rozsypaniec, Tarnicę, Połoninę Caryńską, obie Rawki oraz Połoninę Wetlińską, Roh, i Berdo zakończone szczytem Smerek.

W dalszej części widać także Falową, Jaworne, Wołosań Łopiennik a także Chryszczatą. Tuż za szczytem (ok. 6km) skręcamy w lewo na zieloną ścieżkę przyrodniczą przygotowaną przez Nadleśnictwo. Tu jest bardzo trudny technicznie zbieg z licznymi trawersami a widok lasu przypominającego epokę dinozaurów zatyka. Jeszcze tylko niewielki podbieg i dalej w dół zbiegamy aż do punktu kontrolnego usytuowanego przy wodospadzie Szepit w miejscowości Zatwarnica (ok. 11km). Dalej mała „nawrotka” (ok. 100m) i skręcamy w lewo w kolejną zieloną ścieżkę Nadleśnictwa, która podmokłym terenem prowadzi z powrotem na szczyt Kamień Dwernik. Ten podbieg jest łagodnejszy wiec mocniejsi zawodnicy mogą śmiało „grzać” pod górę aż na sam szczyt. Na szczycie (ok. 15km) kolejna chwila refleksji nad pięknem Bieszczad Wysokich i łagodnie zbiegamy do znajomej już stokówki na której znajduje się ostatni punk kontrolny z wodą (ok. 17km). Dalej w lewo i stokówką podążamy w stronę składu drzewa (ok.19km) na którym skręcamy w prawo i drogą leśną (na licznych skrzyżowaniach trzymając się prawej strony) dobiegamy do rzeki, którą musimy pokonać wpław (uwaga, ponieważ płyty betonowe są bardzo śliskie i nie trudno o niekontrolowany drift). Dalej 20m podbiegu i jesteśmy na mecie.

DKT 10km (+580/-580) Startuje 15 min po DKT21. Początek trasy jest ten sam czyli 2-kilometrowy odcinkiem asfaltowo-trailowy Następnie, w miejscowości Nasiczne, skręcamy w prawo na stokówkę łączącą miejscowości Nasiczne i Zatwarnica. Po kolejnych 2 km dobiegamy do I pkt z wodą 4km -skręcamy na czerwony szlak prowadzący na szczyt Kamień Dwernik. Dobiegamy do skrzyżowania z miejscem widokowym w stronę Soliny Sanu oraz pasma Otrytu – tam skręcamy w prawo (niestety nie będziemy przebiegać przez szczyt Kamienia Dwernika ale możemy dzień wcześniej zrobić sobie rekonesans trasy).

Dwernik Kamień Trail - 10 km
Dwernik Kamień Trail – 10 km

Dalej starą ścieżką dydaktyczną łagodnie zbiegamy do znajomej już stokówki na której znajduje się drugi punk kontrolny z wodą (ok. 7km). Dalej w lewo i stokówką grzejemy w stronę składu drzewa (ok.9km) bacznie uważając by nie wyprzedzili nas zawodnicy z DKT21. Na składzie skręcamy w prawo i drogą leśną (na licznych skrzyżowaniach trzymając się prawej strony) dobiegamy do błotnej niespodzianki której nie sposób ominąć. Dalej do rzeki, którą musimy pokonać wpław (uwaga, ponieważ płyty betonowe są bardzo śliskie i nie trudno o niekontrolowany drift). Ostatnie 20m podbiegu i jesteśmy na mecie.