Rekomendacje Polskiej Organizacji Turystycznej dla branży turystycznej

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna zaleca stosowanie rekomendacji Polskiej Organizacji Turystycznej w związku z kryzysem związanym z rozprzestrzenianiem się koronawirusa.

ZALECAMY ABY STOSOWAĆ SIĘ DO PONIŻSZYCH OGÓLNYCH REKOMENDACJI DLA BRANŻY TURYSTYCZNEJ I OKOŁOTURYSTYCZNEJ ZAJMUJĄCEJ SIĘ TURYSTYKĄ KRAJOWĄ I PRZYJAZDOWĄ.

OBIEKTOM NOCLEGOWYM rekomenduje się, by:

  • gdy turysta dokonał zapłaty lub założył rezerwację w Państwa obiekcie hotelowym, pensjonacie czy gospodarstwie agroturystycznym i chce ją odwołać? Mogą Państwo zaproponować zmianę terminu oraz dodatkową usługę w cenie promocyjnej lub gratis. Można też zaproponować voucher,
  • mogą Państwo zaproponować gościom zmianę rezerwacji noclegu bezpłatnie,
  • stosować się do zaleceń Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (www.ighp.pl).

OBIEKTOM GASTRONOMICZNYM rekomenduje się, by:

  • oferowały gotowe dania na wynos i dowóz – informujcie Państwo o tym w mediach społecznościowych klientów, a także powiadomcie o tym regionalne i lokalne organizacje turystyczne, punkty Informacji turystycznej w waszej miejscowości i regionie,
  • jeśli macie Państwo zapas jedzenia w swojej restauracji? Poczęstujcie tych, którzy ratują życie, zdrowie i pomagają walczyć z wirusem – to buduje w oczach ludzi pozytywny wizerunek Państwa restauracji, baru czy karczmy.

ATRAKCJOM TURYSTYCZNYM rekomenduje się, by:

  • były w kontakcie z turystą nawet podczas epidemii, kiedy nie możecie Państwo go przyjąć w swojej atrakcji turystycznej. Utrzymujcie kontakt poprzez media społecznościowe. Odbierajcie telefony i odpowiadajcie na maile,
  • zachęcały do odkrywania atrakcji, eksponatów i pamiątek znajdujących się w Państwa muzeum, zamku czy innym obiekcie turystycznym, proponując wirtualny spacer w aplikacji lub na stronie internetowej,
  • zachęcały do oglądania filmów promocyjnych, animacji. Organizujcie też konkursy i quizy promocyjne z nagrodami w postaci wejściówek i specjalnych zaproszeń do długoterminowego wykorzystania.

INFORMACJOM TURYSTYCZNYM rekomenduje się, by:

  • inspirowały poprzez Internet do odwiedzenia Państwa miasta, regionu w przyszłości,
  • wykorzystały wiedzę i doświadczenie pracowników IT, aby nawet podczas zdalnego trybu pracy inspirowali turystów i zachęcali do odkrywania i poznawania Państwa atrakcji turystycznych, stosując kreatywne formy promocji w Internecie. Pracownicy punktów i centrów informacji turystycznej to nie tylko osoby udzielające informacji turystycznej, ale również w dużej mierze znakomici specjaliści w dziedzinie promocji oraz znajomości atrakcji miasta i regionu,
  • wykorzystały ten trudny czas dla turystyki i skorzystały ze szkoleń on-line podnoszących kwalifikacje Państwa pracowników i współpracowników.

Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie POT.

https://www.pot.gov.pl/pl

 

 

Źródło: podkarpackie.travel.pl